Πεζοδρομείται η Βασιλίσσης Όλγας ...




Ένα έργο πνοής για την Αθήνα, που έχει σχεδιαστεί εδώ και χρόνια και εντάσσεται στο πρόγραμμα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας, φαίνεται ότι μπαίνει σε τελική τροχιά.

Τουλάχιστον από άποψη μελέτης, η οποία πήρε χθες τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας γίνεται πραγματικότητα.

Με την καινούργια όψη του, ο δρόμος, όπως σχεδιάστηκε από την εταιρεία Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις, θα αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στους πεζούς, ολοκληρώνοντας τον μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο, ο οποίος θα ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα καταλήγει στον Κεραμεικό.
Στα μόνα τροχοφόρα που θα επιτρέπεται η διέλευση είναι στα τραμ (άνοδος και κάθοδος) και στα τρόλεϊ (μόνο άνοδος), φυσικά και στα αυτοκίνητα πρώτης ανάγκης, η εξυπηρέτηση των οποίων προβλέπεται σε κάθε πεζόδρομο.

Με την πεζοδρόμηση αλλά και επεμβάσεις, όπως η αντικατάσταση των στύλων ηλεκτροδότησης των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς και η τοποθέτηση σε αρμονική διάταξη νέων «κομψότερων», οι συμπληρωματικές δεντροφυτεύσεις (10.000 νέοι θάμνοι και 270 καινούργια δέντρα), η διατήρηση των καλαίσθητων κιγκλιδωμάτων στην περιοχή του Ζαππείου, η βελτίωση της περίφραξης σε όλη τη διαδρομή της οδού και η πρόβλεψη για τη συλλογή των όμβριων υδάτων, η εικόνα της περιοχής αλλάζει.

Οι πεζοί θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν καλύτερα με την ιστορία και την περιβαλλοντική ταυτότητα της πόλης, απολαμβάνοντας τα μνημεία της και αποκτώντας έναν ενιαίο χώρο πρασίνου 500 στρεμμάτων, όση και η έκταση από τον Εθνικό Κήπο μέχρι το Ολυμπιείο.

Παράλληλα, προβλέπεται η δημιουργία τριών νέων κτιρίων, ελαφριάς και αναστρέψιμης κατασκευής, με σκοπό την ανάπτυξη ήπιων χρήσεων, που θα αποτρέψουν τη δημιουργία ενός ανασφαλούς πεζόδρομου. Πρόκειται για ένα κέντρο πληροφόρησης στην κεντρική είσοδο του Ζαππείου, ένα αναψυκτήριο στη δυτική είσοδο και ένα στέκι για νέους με ενοικιάσεις ποδηλάτων, απέναντι από τη στάση των τραμ.

Στο σημείο αυτό παρενέβη η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία τόνισε ότι «είμαστε θετικοί στη δημιουργία των νέων χρήσεων, αλλά χωρίς να επαναληφθούν οι δυσάρεστες εμπειρίες με τα τραπεζοκαθίσματα στους πεζόδρομους των Αποστόλου Παύλου και Αδριανού. Ο δημόσιος χώρος είναι για όλους».

Δύο από τις προτάσεις της μελέτης δεν πέρασαν. Η πρώτη αφορούσε στην τοποθέτηση μεταλλικών κιόνων, ύψους περίπου 2 μ., στους κόμβους των λεωφόρων Αμαλίας και Κωνσταντίνου με τη Βασιλίσσης Όλγας, ώστε να παρεμποδίζεται η διέλευση των αυτοκινήτων. Αντ’ αυτού προτάθηκε η διερεύνηση άλλης λύσης, που να περιλαμβάνει αύξηση του πρασίνου.

Η δεύτερη πρόταση αναφερόταν στην ελεύθερη πρόσβαση αυτοκινήτων στην ανατολική είσοδο του Ζαππείου με κατεύθυνση τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης». Η πρόσβαση αυτή θα καταργηθεί, το ίδιο και η μπάρα που θα ξεκίναγε από το αναψυκτήριο και θα κατέληγε σε μέρος πανοραμικής θέασης (μπελβεντέρε), με τη σημείωση να διερευνηθεί η δυνατότητα αλλαγής της κατεύθυνσής της.

''ΕΠΙΚΑΙΡΑ''
11-4-2012