Γιώργος Κοντογιώργης: Να ανασταλεί το άρθρο 86 του Συντάγματος.



Ο Γ.Κοντογιώργης διαπιστώνει ότι η πολιτική τάξη της χώρας έχει “ενδυθεί” με προκλητικές ασυλίες, που ανάγονται στην εποχή της απολυταρχίας και την τοποθετούν συνολικά υπεράνω του νόμου και πέραν κάθε ελέγχου της κοινωνίας των πολιτών. Η πολιτική τάξη ισχυρίζεται όμως ότι το πολιτικό της σύστημα είναι αντιπροσωπευτικό και, συγχρόνως, δημοκρατικό (sic). Ταυτίζει ουσιαστικά, όπως άλλωστε το δηλώνει ρητώς, τη δημοκρατία με τα κόμματα, τα οποία με τη σειρά τους τα μεταστεγάζει καταχρηστικά στη θέση του ίδιου του πολιτικού συστήματος. Ο Γ.Κοντογιώργης επισημαίνει ότι πρέπει να ανασταλεί αμέσως το άρθρο 86 του Συντάγματος(*),καθώς αλλοιώνει κατάφορα τη θεμέλια λογική -όχι της αντιπροσώπευσης/δημοκρατίας, που ούτως ή άλλως δεν υπάρχει, αλλά- του εν ισχύει πολιτεύματος και, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες της καταστροφής, που οδήγησε η πολιτική τάξη τη χώρα.
Η αναστολή αυτή, είναι επειγόντως αναγκαία, προκειμένου να επανέλθουν όλα τα παρελθόντα και τα εν εξελίξει σκάνδαλα στη δικαιοσύνη, και να ικανοποιηθεί το κοινό αίσθημα. Είναι επίσης αναγκαία ώστε εφεξής η πολιτική τάξη να υπάγεται στη δικαιοσύνη, δυνάμει της αρχής του “ελέγχειν” και του “ευθύνειν”, όπως κάθε άλλος πολίτης, αντί να επικαλείται το δήθεν άλλοθι της λεγόμενης “πολιτικής ευθύνης”.
Η αναστολή του άρθρου 86 του Συντάγματος αιτιολογείται από τις έκτακτες συνθήκες που διανύει η χώρα, από την εμμονή της πολιτικής τάξης στη λεηλατική πολιτική του παρελθόντος και στη διατήρηση αλώβητων των προνομίων της ιδίας και των συγκατανευσιφάγων “φίλων” της. Άλλωστε, στο πνεύμα αυτό, η αναστολή θα λειτουργήσει ανασχετικά στον εθισμό της να παραβιάζει η ίδια συστηματικά όλα τα άρθρα του Συντάγματος, που αφορούν στο πολίτευμα.
Η αναστολή του άρθρου 86 μπορεί να γίνει κατ’αναλογίαν προς την προβλεπόμενη αναστολή των άρθρων εκείνων του Συντάγματος που προνοούν για τις ατομικές ελευθερίες των πολιτών. Δεν νοείται αναστολή των ελευθεριών των φυσικών φορέων της “λαϊκής κυριαρχίας”, όπως αποκαλεί τους πολίτες η ολιγαρχική κομματοκρατία, και όχι ενός άρθρου, που θεμελιώνει την αυθαίρετη και κατά συρροήν ένοχη για την καταστροφή της χώρας πολιτικής τάξης.
Οίκοθεν νοείται ότι η Βουλή οφείλει να παραιτηθεί αμέσως από τη δικαστική (εισαγγελική και ανακριτική) της αρμοδιότητα, παραπέμποντας αυθωρί τις έκνομες υποθέσεις, που αφορούν στο πολιτικό προσωπικό, στη δικαιοσύνη. Σε κάθε περίπτωση, το πολιτικό προσωπικό είναι απολύτως εκτεθειμένο ενόσω επιμένει να μην ανακαλεί όλες τις αποφάσεις της Βουλής, με τις οποίες αρνείτο (παρανόμως) την άρση της ασυλίας των κατηγορουμένων βουλευτών, για διάπραξη ιδιωτικών αδικημάτων, και την παραπομπή τους στην τακτική δικαιοσύνη. Η πρακτική αυτή και, επομένως, η άρνησή της να στείλει τους αδικοπραγούντες βουλευτές στη δικαιοσύνη, αποτελεί κατά συρροήν κατάχρηση εξουσίας, που παραβιάζει κατάφορα το Σύνταγμα και, ως εκ τούτου, οφείλει να απασχολήσει τις δικαστικές αρχές.
Η υπόθεση “Παπακωνσταντίνου”, που επιχειρείται να “απορροφήσει” το μέγα σκάνδαλο της συγκάλυψης της φοροδιαφυγής, αποτελεί ένα απλώς απόστημα της ιδιοποίησης του κράτους από την πολιτική ολιγαρχία της κομματοκρατίας, όχι την αιτία της καταβύθισης της χώρας στον Άδη. Η λίστα Λαγκάρντ εξέθεσε το πολιτικό προσωπικό, επειδή έχει εξωγενή πηγή και δεν μπορούσε να υποστεί την προηγούμενη “λεύκανσή” της από τα “φίλια” στοιχεία, πριν δημοσιοποιηθεί, όπως συμβαίνει με τις λίστες, οι οποίες προωθούνται από εσωτερικές αρχές.

  kontogiorgis

 Πηγή:
 Παρέμβαση καθηγητή Γιώργου Κοντογιώργη(**) στον τηλεοπτικό σταθμό “Αντέννα”. 
ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:

ΣΧΕΤΙΚΑ


(*)
ΣΥΝΤΑΓΜΑ-'Αρθρο 86:
 Δίωξη κατά μελών της Κυβέρνησης, Ειδικό Δικαστήριο

1. 
Μόνο η Βουλή έχει την αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά όσων διατελούν ή διετέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί για ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως νόμος ορίζει. Απαγορεύεται η θέσπιση ιδιώνυμων υπουργικών αδικημάτων.
2.
 Δίωξη, ανάκριση, προανάκριση ή προκαταρκτική εξέταση κατά των προσώπων και για τα αδικήματα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 δεν επιτρέπεται χωρίς προηγούμενη απόφαση της Βουλής κατά την παράγραφο 3.
Αν στο πλαίσιο άλλης ανάκρισης, προανάκρισης, προκαταρκτικής εξέτασης ή διοικητικής εξέτασης προκύψουν στοιχεία, τα οποία σχετίζονται με τα πρόσωπα και τα αδικήματα της προηγούμενης παραγράφου, αυτά διαβιβάζονται αμελλητί στη Βουλή από αυτόν που ενεργεί την ανάκριση, προανάκριση ή εξέταση.
3.
 Πρόταση άσκησης δίωξης υποβάλλεται από τριάντα τουλάχιστον βουλευτές. Η Βουλή, με απόφασή της που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, συγκροτεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, διαφορετικά, η πρόταση απορρίπτεται ως προδήλως αβάσιμη. Το πόρισμα της επιτροπής του προηγούμενου εδαφίου εισάγεται στην Oλομέλεια της Βουλής η οποία αποφασίζει για την άσκηση ή μη δίωξης. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών.
Η Βουλή μπορεί να ασκήσει την κατά την παράγραφο 1 αρμοδιότητά της μέχρι το πέρας της δεύτερης τακτικής συνόδου της βουλευτικής περιόδου που αρχίζει μετά την τέλεση του αδικήματος. 
Με τη διαδικασία και την πλειοψηφία του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής η Βουλή μπορεί οποτεδήποτε να ανακαλεί την απόφασή της ή να αναστέλλει τη δίωξη, την προδικασία ή την κύρια διαδικασία.
4. 
Αρμόδιο για την εκδίκαση των σχετικών υποθέσεων σε πρώτο και τελευταίο βαθμό είναι, ως ανώτατο δικαστήριο, Ειδικό Δικαστήριο που συγκροτείται για κάθε υπόθεση από έξι μέλη του Συμβουλίου της Επικρατείας και επτά μέλη του Αρείου Πάγου. Τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη του Ειδικού Δικαστηρίου κληρώνονται, μετά την άσκηση δίωξης, από τον Πρόεδρο της Βουλής σε δημόσια συνεδρίαση της Βουλής, μεταξύ των μελών των δύο ανώτατων αυτών δικαστηρίων, που έχουν διορισθεί ή προαχθεί στο βαθμό που κατέχουν πριν από την υποβολή πρότασης για άσκηση δίωξης. Του Ειδικού Δικαστηρίου προεδρεύει ο ανώτερος σε βαθμό από τα μέλη του Αρείου Πάγου που κληρώθηκαν και μεταξύ ομοιόβαθμων ο αρχαιότερος.
Στο πλαίσιο του Ειδικού Δικαστηρίου της παραγράφου αυτής λειτουργεί Δικαστικό Συμβούλιο που συγκροτείται για κάθε υπόθεση από δύο μέλη του Συμβουλίου της Επικρατείας και τρία μέλη του Αρείου Πάγου. Τα μέλη του Δικαστικού Συμβουλίου δεν μπορεί να είναι και μέλη του Ειδικού Δικαστηρίου. Με απόφαση του Δικαστικού Συμβουλίου ορίζεται ένα από τα μέλη του που ανήκει στον Άρειο Πάγο ως ανακριτής. Η προδικασία λήγει με την έκδοση βουλεύματος.
Καθήκοντα εισαγγελέα στο Ειδικό Δικαστήριο και στο Δικαστικό Συμβούλιο της παραγράφου αυτής ασκεί μέλος της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου που κληρώνεται μαζί με τον αναπληρωτή του. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται και για τα μέλη του Δικαστικού Συμβουλίου ενώ το δεύτερο εδάφιο και για τον εισαγγελέα. 
Σε περίπτωση παραπομπής προσώπου που είναι ή διετέλεσε μέλος της Κυβέρνησης ή Υφυπουργός, ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου συμπαραπέμπονται και οι τυχόν συμμέτοχοι, όπως νόμος ορίζει.
5. 
Αν για οποιονδήποτε άλλο λόγο, στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή, δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά δίωξη κατά προσώπου που είναι ή διετέλεσε μέλος της Κυβέρνησης ή Υφυπουργός, η Βουλή μπορεί, ύστερα από αίτηση του ίδιου ή των κληρονόμων του, να συστήσει ειδική επιτροπή στην οποία μπορούν να μετέχουν και ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί για τον έλεγχο της κατηγορίας.

Πηγή
www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-88/


(**) 

(1)
Γιώργος Κοντογιώργης :"Να απο-αιχμαλωτίσουμε την πολιτική"

Μας χρειάζεται -επειγόντως- ένα νέο πολιτικό συμβόλαιο!

Η καθεστωτική διανόηση σήμερα

Στ. Ξαρχάκος - Γ. Κοντογιώργης: Ανοιχτή επιστολή προς τους συμπολίτες μας

Γιώργος Κοντογιώργης κατά Γιώργου Παπακωνσταντίνου

TO ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ[1]

Να συλληφθεί ο πρωθυπουργός ως πολιτικός εγκληματίας

Έκκληση στην κοινωνία των πολιτών

Οι νέοι, η ελευθερία και το κράτος

Το πολιτικό σύστημα εξέθρεψε το πρόβλημα

Το ελληνικό πρόβλημα: το κράτος κατοχής και η έξοδος από την κρίση

Η ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Διαφθορά και πολιτικό σύστημα

Η γνωσιολογία των συλλογικών ταυτοτήτων. Η νεώτερες προσεγγίσεις και η ελληνική ταυτότητα

Αναλύοντας το αδιέξοδο

Που βρίσκονται,επιτέλους, οι πνευματικοί άνθρωποί μας;

(2)
http://contogeorgis.blogspot.gr/

SKY 29.12.2012.Για το ζήτημα της ευθύνης του πολιτικού προσωπικού, με αφορμή την υπόθεση Γ.Παπακωνσταντίνου

Γ.Κοντογιώργης για τα εθνικά θέματα σε ώρα κρίσης